
Een sterke focus op talent, vaardigheden en doorstroom.
Het Business Development team van SAP neemt deel aan de Salesmarketeer trainingsbootcamp. Het team is een mix van starters en ervaren talenten en bestaat momenteel uit 14 new business developers. De afdeling is voor SAP tevens een talent pool voor toekomstig Sales potentieel. Ze genereren, kwalificeren en converteren new business leads naar sales qualified opportunities. Daarnaast verbeteren ze de klantbeleving.
‘’Juist in deze tijd is er een sterke focus op data gedreven werken, met sterk ontwikkelde digitale vaardigheden voor de eerste outreach naar prospects’’ – aldus Sjoerd Groeneweg, Business Development teammanager.
Ze zijn klaar voor de komende post Covid periode door te focussen op prospects die in target en in motion zijn, dus actief zijn met SAP content en de juiste doelgroepcriteria en tiggers bevatten. Ze worden getraind om nog intensiever samen te werken, wat noodzakelijk is bij succesvolle account based selling.
Sneller en efficiënter aan de slag.
Wereldwijd heeft SAP een uitgebreid e-learningsysteem met diverse portalen voor online trainingen, maar om nieuwe collega’s snel ‘’up and running’’ te krijgen werkt SAP samen met Salesmarketeer.
SAP vindt onboarding van nieuwe medewerkers belangrijk en hierbij gaan ze verder dan het regelen van online trainingen. Afgelopen jaren hebben we gemerkt dat je pas resultaat boekt als medewerkers beschikken over een bepaald denkniveau en actuele set Business Development basisvaardigheden.
Elke starter wil SAP laten deelnemen aan de drieweekse praktijkgerichte trainingen in de Business Development Bootcamp van Salesmarketeer met individuele coaching. De eerste 10 Business Development medewerkers, oftwel Inside Sales reps, uit Nederland en België hebben de Bootcamp succesvol afgerond. Meerendeel met een coachingstraject om ook na de bootcamp alle vaardigheden succesvol in de praktijk toe te passen.
