De verkoopbinnendienst is dood, leve de Salesmarketeer!
Worden uw leads eigenlijk wel effectief en op de juiste manier opgevolgd? Bent u tevreden met de hoeveelheid new business die er gegenereerd wordt?
De verkoopbinnendienst. De plek waar leads worden gegenereerd en gekwalificeerd, waar contacten worden onderhouden en opdrachten worden gescoord. Hier vind je jonge ambitieuze graduates en ervaren salesrotten. We noemen ze de verkoopbinnendienst, Inside Sales Reps of Business Development Reps.
De noodzaak tot innovatie, het vergroten van klanttevredenheid, uw groeiambities,het veranderen van de route to market en de aangepaste verdienmodellen, dwingt u om ook de commerciële binnendienst te vernieuwen. Met andere vaardigheden, andere kennis, betere training en ondernemerschap. De verkoopbinnendienst heeft in z’n huidige vorm z’n beste tijd gehad. Hierover gaan wij u informeren en inzichten met u delen.
Dus: tijd om een beeld te krijgen van uw huidige organisatie. Focus op drie invalshoeken: bezetting, proces en technologie.
Bezetting: De belangrijkste vraag die bij bezetting hoort is: Hoe maak ik van deze omgeving een gemotiveerd Business Development Center als hart van het bedrijf? Daarbij is het belangrijk om nog eens goed na te denken of de profielen van de huidige werknemers nog wel actueel zijn. Omnichannel te werk gaan is een onmisbare vaardigheid binnen deze omgeving. Is iedereen bereid om hier aan te werken?
Proces: Marketing automation is tegenwoordig een veelbesproken onderwerp. Veel bedrijven willen hiermee werken, maar weet u eigenlijk wel hoe de marketingactiviteiten met elkaar verbonden zijn? Zorg er eerst voor dat u een route heeft bedacht met touchpoints om de prospect mee te nemen in de Buyer’s Journey. Als deze route is bepaald, is het eenvoudiger om leads boven water te halen met behulp van marketing automation. Salesmarketeer zal in één van de volgende blogs dieper op dit onderwerp ingaan. Een andere vraag om eens goed over na te denken is: Wat stelt u vast als hand-over criteria van marketing naar sales?
Technologie: Zijn uw werknemers bekend met tools die webtraffic kunnen identificeren? Tegenwoordig kunnen leads eenvoudig geïdentificeerd worden doordat zij meerdere malen een bepaalde pagina van uw website hebben bezocht. Wat kunt u nou eigenlijk met deze tools? En hoe kunt u nieuwe leads genereren met behulp van LinkedIn? Salesmarketeer is up-to-date en wij werken dan ook met de nieuwste tools om new business te genereren. In één van de volgende blogs zal Salesmarkteer uitleggen hoe u deze tools effectief kunt inzetten.
Bovengenoemde onderwerpen zijn specialismes van de Salesmarketeers. Zij hebben een bootcamp gehad van 5 weken waarbij hun “rugzak” is gevuld met de nodige kennis en vervolgens worden zij twee maal een half jaar geplaatst bij een klant, maar dat is niet het enige. Elke maand komen de Salesmarketeers bij elkaar om ervaringen te delen, trends te bespreken en actuele inzichten te horen van trainers en gastsprekers. Op deze manier blijven de ambitieuze Young Professionals altijd up-to-date. Wat vragen de klanten van ons? Dat verschilt heel erg. Bent u benieuwd hoe wij inspelen op de vraagstukken van onze klanten? Wij hebben een selectie gemaakt en in de komende blogberichten zullen wij dit bespreken. Volg onze Salesmarketeer LinkedInpagina en blijf up-to-date!
[/tatsu_text]Worden uw leads eigenlijk wel effectief en op de juiste manier opgevolgd? Bent u tevreden met de hoeveelheid new business die er gegenereerd wordt?
De verkoopbinnendienst. De plek waar leads worden gegenereerd en gekwalificeerd, waar contacten worden onderhouden en opdrachten worden gescoord. Hier vind je jonge ambitieuze graduates en ervaren salesrotten. We noemen ze de verkoopbinnendienst, Inside Sales Reps of Business Development Reps.
De noodzaak tot innovatie, het vergroten van klanttevredenheid, uw groeiambities,het veranderen van de route to market en de aangepaste verdienmodellen, dwingt u om ook de commerciële binnendienst te vernieuwen. Met andere vaardigheden, andere kennis, betere training en ondernemerschap. De verkoopbinnendienst heeft in z’n huidige vorm z’n beste tijd gehad. Hierover gaan wij u informeren en inzichten met u delen.
Dus: tijd om een beeld te krijgen van uw huidige organisatie. Focus op drie invalshoeken: bezetting, proces en technologie.
Bezetting: De belangrijkste vraag die bij bezetting hoort is: Hoe maak ik van deze omgeving een gemotiveerd Business Development Center als hart van het bedrijf? Daarbij is het belangrijk om nog eens goed na te denken of de profielen van de huidige werknemers nog wel actueel zijn. Omnichannel te werk gaan is een onmisbare vaardigheid binnen deze omgeving. Is iedereen bereid om hier aan te werken?
Proces: Marketing automation is tegenwoordig een veelbesproken onderwerp. Veel bedrijven willen hiermee werken, maar weet u eigenlijk wel hoe de marketingactiviteiten met elkaar verbonden zijn? Zorg er eerst voor dat u een route heeft bedacht met touchpoints om de prospect mee te nemen in de Buyer’s Journey. Als deze route is bepaald, is het eenvoudiger om leads boven water te halen met behulp van marketing automation. Salesmarketeer zal in één van de volgende blogs dieper op dit onderwerp ingaan. Een andere vraag om eens goed over na te denken is: Wat stelt u vast als hand-over criteria van marketing naar sales?
Technologie: Zijn uw werknemers bekend met tools die webtraffic kunnen identificeren? Tegenwoordig kunnen leads eenvoudig geïdentificeerd worden doordat zij meerdere malen een bepaalde pagina van uw website hebben bezocht. Wat kunt u nou eigenlijk met deze tools? En hoe kunt u nieuwe leads genereren met behulp van LinkedIn? Salesmarketeer is up-to-date en wij werken dan ook met de nieuwste tools om new business te genereren. In één van de volgende blogs zal Salesmarkteer uitleggen hoe u deze tools effectief kunt inzetten.
Bovengenoemde onderwerpen zijn specialismes van de Salesmarketeers. Zij hebben een bootcamp gehad van 5 weken waarbij hun “rugzak” is gevuld met de nodige kennis en vervolgens worden zij twee maal een half jaar geplaatst bij een klant, maar dat is niet het enige. Elke maand komen de Salesmarketeers bij elkaar om ervaringen te delen, trends te bespreken en actuele inzichten te horen van trainers en gastsprekers. Op deze manier blijven de ambitieuze Young Professionals altijd up-to-date. Wat vragen de klanten van ons? Dat verschilt heel erg. Bent u benieuwd hoe wij inspelen op de vraagstukken van onze klanten? Wij hebben een selectie gemaakt en in de komende blogberichten zullen wij dit bespreken. Volg onze Salesmarketeer LinkedInpagina en blijf up-to-date!