Reference Case Cognizant

Hoe Cognizant samen met Salesmarketeer werkt aan marketing – sales alignment en meer afspraken op C-level niveau.

Om een schakel te vormen tussen Sales en Marketing is Cognizant een samenwerking aangegaan met Salesmarketeer. Gedurende een periode van 1 jaar heeft Salesmarketeer Nick Masius er voor gezorgd dat marketingcampagnes worden omgezet tot leads en afspraken op C-level niveau voor accountmanagement! 

 

Over Cognizant
Cognizant is een wereldwijde dienstverlener in digital, consultancy, IT outsourcing en BPO services. Met het hoofdkantoor gevestigd in Teaneck, New Jersey (US) werkt Cognizant in nauw partnerschap met ’s werelds grootste organisaties om hun concurrentiepositie te versterken door middel van efficiency en innovatie in hun bedrijfsoperatie. Cognizant combineert een focus op klanttevredenheid met uitgebreide kennis van innovatie en technologie en diepgaande industrie- en bedrijfsproceskennis.

Aanleiding
Cognizant is mede door het brede services portfolio en snelle groei voortdurend in beweging op verschillende vlakken. Dit zorgt ervoor dat er weinig ruimte is bij de ervaren accountmanagers om leads en andere initiatieven effectief op te volgen en lange tijd te nurturen. In een zoektocht naar capaciteit en meer afstemming tussen marketing, inside sales en accountmanagers is er gekozen voor een salesmarketeer. Hij werkt als verlengstuk tussen het marketing team en de accountmanagers en neemt deel in beide meetings. Het doel is campagnes en events omzetten naar leads en afspraken.

C-level afspraken via Account Based Selling
Voor de salesmarketeer zijn er drie belangrijke focusgebieden, namelijk social selling via Linkedin, events (o.a. CIO City) en account based marketing op target accounts. Over het algemeen hebben events de hoogste prioriteit. De salesmarketeer is verantwoordelijk voor het uitnodigen van prospects en het inplannen van kennismakingen met C-Level bezoekers. Ook volgt de salesmarketeer Linkedin campagnes op met als doel afspraken in te plannen. Als laatste wordt de salesmarketeer ook actief betrokken bij het in kaart brengen van target accounts. Dit kan verschillen van e-mail adressen vinden, het via het nieuws en LinkedIn in de gaten houden wat er gebeurt binnen een account, pitches opstellen tot het benaderen van targets door bellen en/of mailen. De Salesmarketeer zorgt voor de verbinding en let erop dat er geen potentiële verkoopkansen meer tussen wal en schip vallen.In 1,5 jaar 100 afspraken op c-level niveau.In een periode van ruim 1,5 jaar zijn er meer dan 100 afspraken op C-Level gemaakt en zijn de eerste deals gescoord. Naast de afspraken is er sprake van een betere alignment tussen het marketing team en de accountmanagers. De Salesmarketeer zorgt voor de verbinding en let erop dat er geen potentiële verkoopkansen meer tussen wal en schip vallen.In 1,5 jaar 100 afspraken op c-level niveau.In een periode van ruim 1,5 jaar zijn er meer dan 100 afspraken op C-Level gemaakt en zijn de eerste deals gescoord. Naast de afspraken is er sprake van een betere alignment tussen het marketing team en de accountmanagers.

Het resultaat

De Salesmarketeer zorgt voor de verbinding en let erop dat er geen potentiële verkoopkansen meer tussen wal en schip vallen.In 1,5 jaar 100 afspraken op c-level niveau.In een periode van ruim 1,5 jaar zijn er meer dan 100 afspraken op C-Level gemaakt en zijn de eerste deals gescoord. Naast de afspraken is er sprake van een betere alignment tussen het marketing team en de accountmanagers.

 

Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from Youtube
Vimeo
Consent to display content from Vimeo
Google Maps
Consent to display content from Google