Reference Case ITvisors
Bouwen aan een schaalbaar en continue new business proces via Inside Sales.
Om mee te delen in het succes van Mendix en het bedrijf verder te laten groeien is ITvisors een samenwerking aangegaan met Salesmarketeer. Gedurende een periode van 9 maanden heeft Salesmarketeer Yanick Smits, zijn project– en inzetmanager (Ronald Bottema & Yvonne Lutkie) bij ITvisors gewerkt aan een manier om leadgeneratie en leadmanagement te verbeteren.
Over ITvisors
ITvisors begeleidt haar klanten, met behulp van procesoptimalisatie, in een succesvolle reis naar digitale transformatie. ITvisors vertaalt business processen van haar klanten naar innovatieve en doelmatige IT-oplossingen met behulp van ERP, BPM en Low code platforms. Dit doet ITvisors met een zeer ervaren team professionals, gespecialiseerd in SAP, Mendix, Pega en Documentum.
Aanleiding
Mendix en haar partnerlandschap groeit. Om een stevige positie in de markt te behouden is het van belang dat ITvisors mee groeit. Om deze groei te realiseren zijn zij op zoek gegaan naar een manier om meer uit leadgeneratie en leadmanagement te halen. Omdat intern de kennis/capaciteit niet toereikend was hebben zijn zij opzoek gegaan naar een externe partij. Een eerdere samenwerking heeft helaas niet het gewenste resultaat geleverd. Rede om op zoek te gaan naar een partner met een andere aanpak.
Oplossing voor korte – en lange termijn.
ITvisors is bewust op zoek gegaan naar een partner die hen voorziet in de groeiplannen op zowel korte – als lange termijn. Wat betekent:
- Op korte termijn: new business afspraken en het genereren van pijplijn
- Voor de lange termijn: Het vormen van een toekomstvast en schaalbaar new business proces
Met Salesmarketeer hebben zij een partner gevonden die in beide behoeften voorziet.
Het succes van de werkwijze van Salesmarketeer dankt zich aan drie factoren, aldus Bart Terwisse Managing Partner bij ITvisors:
Kennis van het proces
Salesmarketeer heeft laten blijken dat zij kennis hebben van het gehele leadproces, van data tot deal.
Op locatie
Een verschil is dat je met Salesmarketeer werkelijk iemand in huis hebt. Het biedt de mogelijkheid snel te schakelen. Daarnaast is hij/zij in de executie zelf onderdeel van het new business proces. Het geeft een helder beeld van de huidige processen en hoe deze te optimaliseren.
Controle – en beheer
De Salesmarketeer op locatie wordt ondersteund door een project en – inzetmanager. Zij zorgen maandelijks voor controle, beheer en bijsturing van de executie en het gehele proces.
Operationele aanpak
Salesmarketeer Yanick omschrijft zijn activiteiten als 3-ledig.
- Leadgeneratie en -management
- Het afstemmen van marketingcampagnes op sales activiteiten
- Structuur aanbrengen in het leadproces
In eerste instantie ligt de focus op het operationele gedeelte. Het creëren van verkoopkansen door een gelijkwaardige gesprekspartner te zijn, zowel off – als online
Door onderdeel te zijn van het proces krijg je inzicht in de huidige situatie en worden de gaten in het leadproces blootgelegd. Het voordeel is daarbij – dat ook tijdens het bouwen – je new business motor blijft draaien.
Een overdraagbaar new business model.
In 9 maanden tijd is het aantal new business afspraken verdubbelt en is er een waardevolle en kansrijke pijplijn opgebouwd. Deze pijplijn bestaat uit verschillende organisaties, van groot MKB tot multinational, met nieuwe relaties t/m C-level.
Verder is er, door verschillende sales en marketing processen te optimaliseren en activiteiten beter op elkaar af te stemmen, een overdraagbaar, toekomstvast en schaalbaar new business model gebouwd.
Het gevolg: meer zichtbaarheid en – relaties en een toename van het aantal opdrachten. Hiermee behoudt en verstevigt ITvisors haar huidige positie in de markt.