SAP Concur 

Opleiden van het New Business Sales team

Hoe SAP Concur samen met Salesmarketeer een succesvolle inside sales machine heeft opgezet

Om vanuit het niets een succesvol inside sales team op te zetten, is SAP Concur een samenwerking met Salesmarketeer aangegaan. Door de inzet van een ervaren Salesmarketeer en het intensief trainen van een nieuwe inside sales, heeft SAP Concur een succesvolle new business machine opgezet.


Over SAP Concur

SAP Concur is van origine een Amerikaans SaaS bedrijf en wereldmarktleider op het gebied van Travel, Expense en Invoice Management. Op een drukke dag verwerken zij 290.000 zakelijke reizen, 690.000 declaraties en 30.000 facturen. Er zijn bijna 60 miljoen eindgebruikers die bij 48.000 klanten in 150 landen van de oplossing van SAP Concur gebruik maken.
Het SAP Concur-platform is ontworpen om de uitgaven voor werknemers eenvoudig, compliant en transparant te maken. Het platform maakt het beheer van reiskosten eenvoudig en conform de bedrijfspolicy.

Aanleiding
Tot aan april 2018 was er geen inside sales team en er was destijds ook geen ruimte om iemand in vaste dienst te nemen. Dit vormde een groot probleem aangezien er veel leads waren, maar geen specialist die de opvolging kon doen om er uiteindelijk afspraken van te maken. Zodoende was het contact met Salesmarketeer snel gelegd.

Na 2 weken waren we live en werden de leads opgevolgd en vloeide daar de eerste afspraken uit. Het was een bijzondere ervaring om te zien hoe snel dat ging. Niels Broeken, Marketing Manager BeNeLux bij SAP Concur

SAP Concur kijkt terug op een plezierige en bijzonder nuttige samenwerking met Salesmarketeer. Niels Broeken geeft aan dat hij met Salesmarketeer zijn team snel up-and-running heeft gekregen.

Oplossing en aanpak
Na snel geschakeld te hebben, was de ervaren Salesmarketeer binnen twee weken live en werden er gelijk leads opgevolgd waarna de eerste afspraken vielen. Het management gaf aan het bijzonder te vinden hoe snel dit ging. SAP Concur werkt met veel complexe systemen en procedures. Dit was echter geen probleem voor de Salesmarketeer.

Na de opstartfase kregen de leads de juiste aandacht, werd multi-channel lead nurturing toegepast, werden er gekwalificeerde afspraken gemaakt en allemaal geaccepteerd door sales. Op de achtergrond vond er training en coaching plaats door Salesmarketeer zelf. Dit scheelde veel tijd waardoor de Marketing Manager zich meer kon richten op lead genererende campagnes. Ondertussen zijn er vele Sales Accepted Opportunties gecreëerd en zijn de eerste deals binnengekomen.

Naast het inhuren van een Salesmarketeer heeft SAP Concur een tweede binnendienst medewerker, die in vaste dienst is, op training gestuurd bij Salesmarketeer. Er is drie weken lang fulltime getraind waarbij het grootste deel in de echte praktijk is gedaan. Geen rollenspellen of het nabootsen van een prospect, gewoon aan de slag met het benaderen van echte managers in het bedrijfsleven. Na drie weken training is er nadien nog “nazorg” verleend door een aantal coaching dagen bij Salesmarketeer op kantoor. Beide inside sales zijn nu volledig up-and-running. De inside sales machine draait nu op volle toeren.

Benieuwd wat Salesmarketeer voor uw verkoop binnendienst kan betekenen of benieuwd naar meer informatie over de training? Neem dan contact met ons op!

Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from Youtube
Vimeo
Consent to display content from Vimeo
Google Maps
Consent to display content from Google