Menno Lasschuijt,
verhalen van Salesmarketeers
Mijn naam is Menno Lasschuijt, 22 jaar en ik kom uit Leiden. In 2018 heb ik mijn studie Automotive Business Management afgerond en daarna ben ik gelijk bij Salesmarketeer in dienst gekomen. Vanuit eerder opgedane werkervaring wist ik dat sales en marketing mij heel erg interesseren. Na het eerste telefoongesprek was ik gelijk heel enthousiast. De mogelijkheid om als schakel tussen marketing en sales te staan geeft je de gelegenheid om beide werelden mee te krijgen.
Salesmarketeer is een gemotiveerde, jonge club met veel ambitie waarin je continu blijven ontwikkelen centraal staat. Elke maand is er een terugkomdag waarin we best-practises delen en getraind worden door een externe spreker op het gebied van sales, marketing, leiderschap en soft-skills.
Binnen Salesmarketeer heb ik tot nu toe 2 portefeuilles gehad. In de eerste portefeuille heb ik 7 maanden voor ETTU gewerkt. ETTU helpt organisaties digitaal te transformeren met Office 365, Azure en Mixed Reality. Hierna ben ik in februari 2019 begonnen bij Wortell, een Microsoft Gold Partner welke medewerkers efficiënter helpt werken door de moderne werkplek in Office 365 en Azure.
Voor mij is de dag geslaagd wanneer ik mooie leads heb verzameld voor de accountmanagers en wanneer ik enthousiaste feedback heb ontvangen over afspraken die ik heb gemaakt. Leads prikkelen met content en belletjes precies op het juiste moment waardoor je een afspraak kan maken, geeft mij veel energie. Daarnaast vind ik het leuk om te horen wat bedrijven bezighoudt en hoe ik ze daarbij zou kunnen helpen.
Tijdens zo’n eerste portefeuille kom je jezelf altijd een keertje tegen. Voor mij was dat het geval toen ik gedurende mijn eerste portefeuille te weinig leads had waardoor ik te weinig afspraken kon maken. Gelukkig word je op zo’n moment goed gecoacht waardoor je er weer veel van leert. Voor mij is Salesmarketeer een springschans naar een succesvolle B2B sales carrière. Door de uitgebreide training, combinatie van marketing en sales, coaching, en gave bedrijven waar je gedurende het traineeship geplaatst wordt, leer je super veel. Met deze kennis en skills onderscheid je je binnen het sales gebied. Dit merk je niet alleen zelf maar het wordt ook nog eens erkend door de salescollega’s bij de klanten.